שאנן סטריט – הטיח שנפל

היום, 3.3, חל יום ההולדת של אהובה עוזרי ז״ל. הזדמנות מצוינת לזכור ולהזכיר, ולהוציא לאור את הקליפ לשיר ״הטיח שנפל״ (מתוך האלבום החדש שלי ״אידיאלים״), שאותו הלחינה אהובה.

למדתי אצל אהובה עוזרי ז״ל במשך חודשים ארוכים (ואולי שנים?). אחת לשבוע התייצבתי אצלה. אהובה נהגה להוציא את הקלידים, לנגן פראזה, ולבקש ממני לשיר את הפראזה. ״יפה!״ אמרה לי בקולה שכבר היה נטול מיתרים, וכשראתה שאני מבסוט מעצמי יותר מדי, הוסיפה: ״כמעט הצלחת!״ וצחקה. אני זוכר שאפילו ללא מיתרי קול, היא הצליחה להבהיר לי במדויק איפה אני טועה ואיפה אני פוגע. פעם היא סיפרה לי שהיא האדם היחיד בעולם שהוציאו לו את מיתרי הקול ובכל זאת נותרה בקולו אפשרות של מנעד. ומנעד אכן היה לה.

אלף סיפורים שמעתי ממנה במהלך השעות שבילינו יחד. אלף סיפורים עליה, ועל חייה, ועל התעשייה שלנו והאנשים שבתוכה. זה היה מאסטר קלאס ממאסטרית עם קלאס. בסוף כל שיעור אהובה היתה מקליטה לי את הפראזות על גבי קסטה (אגב, קסטה מסחרית של אחד מאלבומיה – אני חושב שזה היה ׳זעקת הלב׳…) כדי שאעבור עליהן בבית. אחת מאותן הפראזות הפכה ללחן של ״הטיח שנפל״. כשלוש שנים לאחר שאהובה נפטרה, אספתי חומרים לאלבום ״אידיאלים״ ונזכרתי בשיר הזה.

תודה מכל הלב לדודו טסה שקלט את הקטע כבר מהווטסאפ הראשון וכמובן על העיבוד וההפקה המוזיקלית היפים כל כך.
תודה רבה גם לנבו שיראזי על הקליפ האינטימי שיצר, שבו מופיעה בין היתר הכניסה לבית של אהובה עוזרי ז״ל, שבו למדתי וגם התחנכתי. זכיתי להכיר אמנים רבים בימי חיי ולמדתי מרובם שיעורים חשובים, אבל אהובה באמת היתה משהו מיוחד ונדיר.

יהי זכרה ברוך!

בסלון של סלומון? או אולי בסלון שלכם? שאנן סטריט בהופעה פרטית ואינטימית אצלך בבית!